SF en Yosemite

Vrijdagavond wat gedronken met een paar jongens en jawel... het is zeldzaam hier, maar er was ook een Nederlandse jongen bij!

Zaterdag heb ik wat rondgelopen in San Francisco, o.a. naar het strand.

Heb trouwens een neus gekregen voor Subway, want terwijl ik liep, dacht ik Subway eten te ruiken.

Ik rook het niet verkeerd, want vlak daarna bleek er een Subway te zitten, zonder dat ik het wist.

's Avonds kroegentocht gehad (wat erg gezellie was), maar ben rond 2 uur naar het hostel teruggegaan, want moet de volgende ochtend al om 6 uur eruit!

Zondag idd erg vroeg eruit (he, lag net in m'n bedje ;)), want ga naar Yosemite National Park en zou tussen 06.30u en 06.45u worden opgehaald, wat uiteindelijk 7 uur werd.

De heenrit was was erg lang en hadden 3 stops onderweg: de eerste om te tanken, 2e bij een fruitmarkt en de 3e bij een supermarkt.

Nadat we er bijna waren, kwamen we in een file terecht!

En dat midden in de bergen! ;)

Het was zo dat er een rots naar beneden gevallen is en daarom is er een 1 baansbrug naar een andere brug gebouwd, daar een stukje weg en vervolgens weer een 1 baansbrug terug naar de "oude" weg.

Als je voor het stoplicht wacht, moet je ongeveer een 15 minuten wachten voordat ie weer op groen gaat en maar hopen dat ze snel doorrijden, zodat er meer doorkunnen.

Uiteindelijk waren we een uur of 2 afgezet in het park (en dat terwijl we toch al zo rond kwart over 7 / half 8 vertrokken waren), maar hadden ook nog een kleine fotostop gemaakt bij het begin van de rotsen).

Ik ging samen met een Russische vrouw, Iers stel en een Spaanse jongen (lekker internationaal haha ;)) een wandeling maken, maar zouden om half 5 weer worden opgehaald.

We wilden naar een waterval, maar dat was te ver, dus zei de man van het park dat we even 2 minuten moeten lopen en dan bij een rivier terecht zouden komen en zelfs op een drukke dag, klinkt het stil.

En inderdaad, zou daar zo een hele dag kunnen verblijven.

Daarna zouden we daar een rondje lopen, want ook daar was een pad.

Aangezien wij niet normaal zijn (of gewoon slim ;)), liepen we op het paardenpad haha!

We liepen grotendeels in de schaduw (gelukkig maar, want het was bloedheet) en zagen onderweg naar de top nog een hert met 2 kleintjes!!!

Zo schattig!!

De moederhert liep rustig door, samen met 1 van de kleintjes.

Dat andere kleintje bleef steeds stilstaan, ons aankijken en trok dan een sprintje naar z'n moeder.

We liepen als het ware achter ze aan, aangezien zij ook op het paardenpad liepen!

Na rustig omhoog te hebben gelopen, waren we eindelijk op het punt gekomen, waar een stoppunt is (er zijn ook wc' s daar), en er is een waterval te zien.

We besloten wat te eten en er liep een eekhoorn vlakbij ons!

En die verdomde beestjes zijn niet schuw en behoorlijk brutaal!

Christie (de chaufeuze) heeft ons al gewaarschuwd dat ze kunnen bijten en krabben, dus we joegen hem (of haar?) iedere keer weg.

Uiteindelijk zijn we via het normale looppad teruggelopen naar het beginpunt.

Ook hier kwamen we erachter dat we blij waren dat we heen via het paardenpad waren gelopen: het was heel steil!

Op de terugweg is het minder erg, want dan loop je naar beneden!

Op de terugweg nog een blauwe vogel gezien (die rustig bleef zitten, terwijl er allemaal mensen om hem heen fotografeerde).

Hij vloog weg omdat er een verdomde eekhoorn kwam!!!

En hij liep nog mij kant op ook, dus heb hem snel weggejaagd haha.

Verder op de terugweg nog heel veel eekhoorntjes gezien (kreeg zelfs de bijnaam: Sqwirl-lady en sqwirl is engels voor eekhoorn).

Onderweg zagen we dus veel bomen, rotsen en watervallen/rivier, erg mooi (eigenlijk is het veel beter om er een aantal dagen te blijven).

Bij het eindpunt van de wandeltocht de shuttlebus gepakt om naar het afgesproken punt te gaan.

Aangezien het best groot is daar en heel veel wandeltochten (ook paardentochten, mountainbike routes), rijden er gratis bussen tussen 07.00u tot 22.00u, die je op een bepaalde plek kunnen afzetten, waar je dan een volgende tocht kan maken ofzo.

Terug bij Christie met onze eigen busje (waren met chauffeuze erbij berekend met 12 mensen), zijn we weer teruggereden richting San francisco.

We waren zo rond half 6 vertrokken daar en stonden weer op het zelfde punt vast als heen, alleen wat korter gelukkig!

Rond 8 uur zijn we een stop gaan maken om wat te eten en het was op de terugweg te merken dat iedereen moe was, want iedereen was erg stil haha!

Was zo rond 12 uur terug bij het hostel.

Straks ga ik naar Alcatraz en vanavond op naar Las Vegas!

Aan de ene kant is het wel minder om 's nachts te reizen, maar als ik overdag ga, mis ik meteen weer een hele dag.