Westcoast part 2 & more...

Zo, was er een weekje tussenuit haha ;) , maar ga nu weer even wat typen...

Na een aantal dagen in Broome te hebben gezeten (heerlijk op het strand, waar het zo'n 30 graden was hehe), ging ik met Easyriders op weg naar Darwin.

Woensdag 06-07-2005

Zou 's morgens 06.45am opgehaald worden. Ik zat buiten met Jill te wachten, want zij zou om 7 uur opgehaald worden voor een andere tour. Ja hoor, zij word natuurlijk nog eerder opgehaald dan mij.

Om 07.15am kwam de bus eraan. Dan, the driver, roept: Hey Linda, quess what? I'm too late!! Ja, dat weet ik haha! Blijkt dit zijn laatste tour te zijn en hij had zich nog nooit verslapen... behalve nu met zijn laatste tour haha.

Halen dan de anderen op: een nadeel: deze groep heeft al samengereisd van Perth to Broome.. Ben de enige die niemand van de groep kent. Maar toch hebben we het gezellig!! :)

Als we net een uurtje of 2 op weg zijn, krijgen we een lekke band haha. Het leuke hiervan was, was dat de meiden foto's stonden te maken en Dan en 2 andere jongens (de rest waren meiden), gingen de band verwisselen. Al snel waren we weer op weg en gaan naar Geikie Gorge National Park. Daar gaan we een stukje varen en zien krokodillen. Bij een pauze werd nog verteld over the aboriginals. Op zich wel interessant, had hiervan nog niet gehoord (samenleving). Gaan daarna met de bus verder naar Fitzroy Crossing, waar we overnachten in een tent.

Donderdag 07-07-2005

's Morgens passeren we Halls Creek, als we naar Turkey Creek (Warmun) gaan. Maken een wandeling door Mirimar National Park, een soort van mini Bungle Bungle. The Bungle Bungle hebben ze een aantal jaren geleden ontdekt, is nog niet zo heel lang bekend. Outback dus. Hadden helaas geen tijd meer om naar Zebra Rock te gaan. Hier in OZ is de enige rock ter wereld, wat gestreept is net zoals een zebra (vandaar the name Zebra Rock). Heb wel wat stukjes rots gezien daarvan en het lijkt er inderdaad op. Onderweg speel ik met Dan & Chris Shithead totdat we aankomen in Kununurra, waar we slapen in een hostel. Hadden nog een meningsverschil met de vrouw die daar werkt (ze wilde niet met ons praten, terwijl we alleen maar vroegen of er wel was schoongemaakt, want het was zo stoffig). Dan had ons al gewaarschuwd dat ze niet zo vriendelijk was. Kwam Nick tegen, die zat bij mij in het hostel in Perth. Wist niet dat ie hier was. Was wel lachen om hem weer te zien.

Vrijdag 08-07-2005

Gaan 's morgens naar Lake Argyle, waar we een boottocht maken en zien bij deze boottocht nog een Rockwallaby. Erg schattig, want deze zijn helemaal niet zo groot. We gingen nog zwemmen in dit meer en vond het wel erg leuk, want in dit meer zitten zo'n 15000 (jaja, vijftienduizend) krokodillen!!! No worries, deze doen niets. :) Dan weer verder onderweg en verlaten dan Western Australia en komen aan in Northern Territory. Overnachten dit keer in katherine in een hostel en in 2000 was het water very high, namelijk 17 meter!! Het hostel waar we zaten, was tot het dak aan toe vol met water toen. Erg raar om dat te bedenken, terwijl we langs de rivier reden, was er maar een klein beetje water. Gingen 's nachts zwemmen in een Hot Water Pool, was erg gezellie. Aangezien er deze dag iemand jarig was, zei ik voor de gein dat ik de volgende dag jarig was (gewoon voor hun reactie). Nadat ik even later zei dat dat een geintje was, zeiden ze dat ik loog en dat ik wel jarig was. Vond het niet erg, want we hadden Birthday Rules in the bus. Mocht dus lekker veel bepalen haha!! :)

Zaterdag 09-07-2005

Vandaag was ik dus "jarig". Hiep Hiep Hoera!! haha. ;) Gaan op weg naar Nitmiluk National Park, waar we gaan zwemmen bij Edith Falls. Erg mooi, wat rotsen in het water en een waterval (ben nog erachter gegaan). Het water was gelukkig niet warm en niet koud. Heerlijk dus! Gaan daarna naar Litchfield National Park en gaan zwemmen bij Wangi Falls en daar was ook een hot water pool in the rotsen. Ben de rotsen opgeklommen om er even in te zitten. Bleek het daar nog diep te zijn ook! En zwemmen bij Florence Falls. Daarna bekijken we the Magnetic Termite Mounds. Soort van Pinnacles (maar net even anders haha), gemaakt door witte Termites, die blind zijn. Ze wonen daarin en ze hebben het zo gemaakt dat ze de ene helft van de dag aan de ene kant zijn en daarna aan de andere kant. Want de zon warmt eerst de ene kant op (als die opkomt) en als ie ondergaat is die aan de andere kant, dus word de andere kant opgewarmd. Komen dan aan in Darwin en Dan had me al gewaarschuwd dat ik er niet teveel van moet verwachten. Hebben 's avonds een free meal (dankzij Dan :) ) en wat erg aardig was van hem, was dat we wat drankjes kregen van hem.

Zondag 10-07-2005 & maandag 11-07-2005

Ben deze 2 dagen in Darwin en bekijk the markets (boring!! was namelijk niet veel), kijk zonsondergang op het strand, ga naar the Botanic Gardens, relax bij het zwembad en loop wat door the city. Kom Rosanne nog tegen in Darwin, want ze zit in hetzelfde hostel als mij. Erg leuk, zij zat bij mij in het vliegtuig (groep) toen we vertrokken 04 oktober. Hebben nog bijgekletst. Ben maandagavond half 12 naar het vliegveld gegaan en ben gaan vliegen naar Cairns.

Dinsdag 12-07-2005 & woensdag 13-07-2005

Ben wat wezen relaxen in Cairns. Heerlijk om weer even terug te zijn in een town, waar ik alles weet te vinden. Kwam Chris nog tegen van the Divecentre, waarmee ik gedoken heb. Blijken Joe & Damien helaas Cairns verlaten te hebben. Ze zijn in Adelaide. Damien was mijn instructor, maar had met hun beide lol op de boot en met het uitgaan na the trip. Wel leuk dat ik weer even kon bijkletsen met Chris.

Ben donderdag 14-07-2005 naar the outback gegaan. Ben daar op een Cattle station gaan werken. Het zou voor een weekend zijn, maar ben uiteindelijk vandaag (maandag 25-07-2005) teruggekomen in Cairns. The farm heet Mt. Mulligan Station en het huis was het hospital (ziekenhuis). Owen (eigenaar) heeft 8 honden (1 is half dingo, de andere zijn schaapshonden), 1 varken genaamd George (hij denkt dat ie een hond is), zo'n 2000 koeien en zo'n 20 paarden. Hier zijn ook Brumby's (wilde paarden). Soms wist ik niet of het nou een brumby was of een van Owens paarden die bij het huis liep. Heb ook nog 2 paardrijritten gemaakt en heb een didgeridoo gemaakt. Alleen kan ik er nog niet op spelen, moet nog heel veel oefenen haha!! :)

Even wat over the plaats:

Mt Mulligan was een town, waar zo'n 300 mensen woonden. Er was namelijk een goudmijn en op 19 september 1921 was er een explosie in de mijn en er waren 75 doden. Op 16 november 1957 hebben ze de mijn gesloten en in mei 1958 was iedereen vertrokken uit het dorp. Was ook wel een raar gezicht om in the outback zomaar een cemetery (weet even niet meer hoe ik het in het nederlands moet noemen, maar het zijn allemaal graven). Heb nog een wandeling gemaakt en er waren nog allemaal stukken huizen (half afgebroken) en zag zelfs nog een oven liggen. Op zich was het interessant om daar te lopen en dan te bedenken dat het nog geen 100 jaar geleden gewoon een dorp was.

Ben nu terug in Cairns en jullie horen binnenkort wel weer van me!