Van Queenstown naar Wellington

Het word weer tijd voor een update, dus hier weer wat leesvoer voor jullie! ;)

Wel verkort, het i-net is niet erg goedkoop, maar nu hebben jullie wel een beetje een idee van wat ik hier doe en gedaan heb.

Zondag 22 mei

Ben 's morgens naar Te Anau gegaan. Heb 's middags een cruise gemaakt bij de Milford Sound. Dat was erg mooi!! Jammer dat het ook wat mistig was, maar dat gaf toch ook wel weer mooie effecten bij de bergen. Had 's avonds in Te Anau een kamer voor mijzelf!! Heerlijk, maar ook wel raar. Iedere keer dat ik een deur hoorde, keek ik wie er binnenkwam, maar er kwam niemand natuurlijk haha. Heb 's avonds nog wat tv gekeken, verder heerlijk even alleen wezen zijn op mijn kamertje.

Maandag 23 mei

We zijn 's morgens naar Invercargill gereden. Daar is eigenlijk niets, dus ben 's middags door het park gaan lopen. Die is erg groot en daar hebben ze ook dieren zoals lama's, konijnen, walibies, diverse soorten vogels enz. Was erg leuk. Heb 's avonds de film Troy gezien, was weer erg leuk! Heb verder niet veel gedaan, simpelweg omdat hier niets te doen is.

Dinsdag 24 mei

Nemo (de buschauffeur) heeft ons 's middags rond half 1 opgehaald. We zijn naar Dunedin gaan rijden en kwamen rond 5.45pm aan. Snel ingecheckt en spullen op de kamer gebracht en snel een broodje gegeten, want ik had honger en ging daarna met Gillian, Muiriosa, Lauren en Ashley naar de Speights-brouwerij toe. Dat is Nieuw Zeelands bier. De tour zelf was best wel leuk en aan het eind mochten we kiezen uit 6 soorten Speight bier en mochten dat zelf tappen. Daarna ben ik even wat gaan eten met ze en Colette kwam ook nog even langs. Colette vertrok al snel weer en Lauren ging met een Amerikaanse jongen (ook uit de groep) nog naar een andere bar. Ik ben met Ashley, Gillian en Muiriosa later terug gelopen naar het hostel. Zagen we een invalide man, die viel. Wij hem geholpen in zijn rolstoel en we vroegen waar hij heen moest. We werden niet veel wijzer van hem, want we konden hem niet verstaan (hij was behoorlijk dronken). Dus namen we hem maar mee naar het hostel en hebben hem bij de receptie achtergelaten. Hij heeft een bed gekregen voor de nacht (nou ja, hij moest er natuurlijk wel voor betalen). Ben daarna gaan slapen.

Woensdag 25 mei

Heb 's morgens afscheid genomen van Nemo, Maya, Gillian en Muiriosa. Zij gaan namelijk doorreizen, ik blijf nog een nachtje. Heb 's middags de ferryticket geboekt en ben nog naar de Cadbury fabriek gegaan. Cadbury is een chocolade merk. Het was erg leuk om te zien hoe ze diverse soorten chocoladerepen maken en verpakken. We kregen ook nog de nodige chocoladerepen (mjammie). Ben verder wat door de stad wezen lopen in Dunedin. Kreeg nog extra chocoladerepen van Lauren, die was ook in de chocoladefabriek geweest, maar gaf haar repen zomaar aan mij. Vind ik niet erg hoor haha!! :)

Donderdag 26 mei

Had vandaag Noddy als buschauffeur. Hij had zijn vriendin mee, maar wij zeiden nog voor de gein dat alle buschauffeurs single horen te zijn, of anders moeten acteren dat ze single zijn. We zijn eerst naar de steilste weg van de wereld gegaan. Damn, die was steil!! Heb die beklommen met Ashley en na wat foto's van bovenaf, weer terug naar beneden naar de bus. Daarna zijn we naar Christchurch gereden en hebben nog een pauze gehad bij een strandje, waar ronde keien lagen. We kwamen rond 4 uur aan in Christchurch en ben gaan lopen in the Botanic Garden en die is erg mooi!! Daarna wilde ik eten klaarmaken, maar kwam Katherine tegen: ze gaan ergens voor 6 dollar eten. Besluit ook mee te gaan en Nemo en Colette waren er ook bij (en nog een paar die ik niet ken). Het eten was erg lekker en zijn daarna wat wezen drinken bij Base, waar ik Lauren en Ashley tegenkwam! Leuk! Wat ook leuk was, was dat er een livebandje speelde. Ik zat met Katherine, Nemo en Colette in hetzelfde hostel, maar die waren al vertrokken. Zei Ashley dat hij en Lauren wel mee zouden lopen naar mijn hostel, terwjil hun al bij hun hostel waren. Erg aardig!

Vrijdag 27 mei

Zat weer bij Nemo in de bus!! Nemo is echt een schatje, dus was blij dat ik van Noddy verlost was, want die was echt verschrikkelijk haha. We zijn naar Kaikoura gegaan en in Kaikoura aangekomen, ben ik gaan wandelen en zag een zeehond van een paar meter afstand. Ben de rest van de middag eerst in een spa-bath wezen relaxen, nam daarna een gewoon bath en ging daarna nog even onder de douche. Ben de rest van de avond tv wezen kijken: film The Client, The OC (Yeah) en over de OZ vrouw, die 20 jaar kreeg ivm drugs. Heb nog gratis soep gegeten. Ben daarna met Ashley nog wat wezen drinken en Nemo en Colette kwamen ook nog heel eventjes langs.

Zaterdag 28 mei

Ben vandaag naar Picton gereden. We hebben onderweg nog een spel gespeeld: 10 lichaamsdelen opnoemen dat uit 3 letters bestaat. Natuurlijk zat ik in het winnende team (samen met Amy, Ashley, Maya en een Japanner, die wat zat te lezen). In Picton de ferry genomen, wat 3 uur duurde. In Wellington aangekomen, gingen we 's avonds naar de bar, want het was de finale van Super 12. Nemo, Spike (crazy busdriver), Dave en Ciara waren er ook. Het was erg gezellig en natuurlijk hebben we gewonnen (nou ja, Christchurch). Super 12 is een rugby wedstrijd, met 12 teams. Deze teams komen uit NZ, OZ en Zuid-Afrika. Er zijn 5 teams uit NZ, 3 uit OZ en 4 uit Zuid-Afrika. De teams komen uit verschillende provincies. Ze spelen met 15 spelers op het veld en het is echt een geweldige sport om naar te kijken. De teams die speelden waren: Crusaders (Christchurch) tegen Waratahs (New South Wales). De eindstand was 35 - 20.

Ben daarna op tijd weer naar het hostel gegaan en ben gaan slapen.

Zondag 29 mei

Ben vandaag naar de Mt Victoria lookout gelopen, samen met Ciara. Verder ben ik 's avonds met haar nog wezen eten. Wel gezellig, om samen eten klaar te maken en af te wassen. Heb verder nog wat tv gekeken en heb nog wat door de stad gelopen.

Zo, dit was het weer voor even. Mijn planning is woensdag voor 2 dagen naar Taupo, vrijdag naar Auckland. Dan maandag de tour naar Taupo, wat 4 of 5 dagen duurt. Dan weer een aantal dagen in Taupo en ga dan weer naar Auckland. Nog een paar dagen Auckland en misschien dat ik nog een paar dagen naar de Bay Of Islands ga. Dan ga ik de 20ste alweer terug naar Sydney.

Wat wel grappig is, is dat ik nu al heel veel gereisd heb met Ashley. Ik heb hem ontmoet in Nelson (toen kwam hij bij mij in de bus) en sindsdien zitten we nog samen in de bus. Hij zit ook woensdag in de bus naar Taupo en gaat vrijdag naar Auckland. Maar daarna ga ik afscheid van hem nemen, want dan gaat ie naar de Bay Of Islands, maar waarschijnlijk zal ik hem later nog wel tegenkomen in Taupo. We achtervolgen elkaar gewoon haha! ;) Maar goed, ga er weer vandoor.