Van Adelaide naar Alice Springs deel 2

Dag 4: 28 januari

Al om 4 uur(!) mijn bed uit en gaan naar Marla, waar we gaan ontbijten. Dan een kleine stop bij Welcome to Northern Territory bord(aan de andere kant staat Welcome to South Australia). Daarna lunchen in Erldunda. De rest van de middag in de bus gezeten en 's avonds geslapen in het washok. We gingen weer in swags slapen en aangezien het iedere keer regende en behoorlijk waaide, besloten Linda en ik in het washok te liggen, waar het warm en windstil was.

Dag 5: 29 januari

Half 5 ons bed uit en hebben zonsopgang gezien bij Uluru (de rots). Daar hebben we ook ontbeten. Daarna een wandeling gemaakt bij Kata Tjuta. Natuurlijk hadden we weer een lekke band, dus moesten toch nog even wachten voordat we naar het zwembad konden gaan. Dus daarna zijn we gaan zwemmen en hebben geluncht. Vervolgens gingen we naar het Aboriginal Information Centre. 's Avonds een wandeling gemaakt om Uluru heen. Het was maar een halve wandeling, ongeveer 5 km. 's Avonds laat diner (ging pas om kwart over 10 eten), daarna slapen (weer met Linda in het washok, we sliepen namelijk op dezelfde plek).

Dag 6: 30 januari

's Ochtends uitgeslapen en ontbeten. Vervolgens met de bus naar McKinnon (rots). Gaan verder en stoppen dan halverwege om hout te sprokkelen (voor kampvuur). Dan komen we aan bij Kings Creek Station, waar we gaan slapen. We maken eerst een wandeling: Kings Creek Walk. Erg leuk om te zien. Als we daarvan terug gaan, help ik met het maken van het kampvuur en de anderen helpen met het diner. Het eten word gekookt op het kampvuur en als het eten dan klaar is, gaan we rond het kampvuur eten. We gingen weer slapen in de swags, maar het was erg lekker weer 's nachts. Erg warm!!

Dag 7: 31 januari

's Ochtends vroeg ons bed uit (half 5) en gaan alle spullen opruimen en ontbijten. Vervolgens gaan we naar Kings Canyon, waar we de Kings Canyon gaan beklimmen!! Erg mooi uitzicht en mooi!! Helaas was het ook erg warm (rond de 40 graden). Daarna geluncht bij Kings Creek. Daarna hebben we zowat de hele middag in de bus gezeten naar Alice Springs. 's Avonds in Alice Springs aangekomen, gedouched en we gingen uit eten in een saloon. ALice Springs ziet er trouwens gewoon uit, net zoals een andere gewone dorp/stad.

Er zaten leuke mensen in de groep, helaas ook wat mindere. Aangezien bij dag 4 Esther tegen Matt zei dat ze wilde dat hij reed (hij liet Anke rijden en ze wisselden, terwijl de bus reed), waren Esther, Anke en ik diegene die alles fout deden. De laatste paar dagen hadden we dus geen leuke gids, daarvoor hadden we wel lol met hem gehad. Sommige Duisters en Engelse (leeftijd tussen 18 en 20 jaar) vonden dat we normaal moesten doen, maar ja, hun weten het verhaal niet en Matt zag er op zich niet zo slecht uit. Alleen jammer dat ie geen inhoud heeft haha. ;) Gelukkig waren er ook mensen in de groep die zich daar niets van aantrokken. Esther heeft nog geprobeerd om te praten met hem en dacht dat alles goed was, maar hij bleef achterlijk doen. Nou ja, wij vermaakten ons wel hoor!! Hier in het hostel vonden ze het raar wat Matt deed en bij het eten in de saloon was er een vriend van Anke bij en die vroeg zich al de hele tijd af wat er was (hmm viel toch op dan, zelfs voor iemand die er niets van af wist en niet met de tour mee was). Now we're HAPPY that we don't see Matt anymore and we're going to PARTY in Cairns!! :) Ja, was wel toevallig, Anke, Esther en ik zitten in hetzelfde vliegtuig naar Cairns!! Nog 2 andere meiden van de groep, zitten ook in hetzelfde vliegtuig! Wel leuk! :)

Ben vanochtend (1 feb) naar The Flyiong Doctors geweest (erg interessant) en ga zometeen met het vliegtuig naar Cairns. Daar is het momenteel regenseizoen, misschien koel ik dan eindelijk wat af! :) Het is hier zo bloedje heet!!! Zit binnen en zweet me al kapot, terwijl ik niet eens wat doe haha.

Volgend verhaal volgt vanuit Cairns!!