The Westcoast part 1

Damn, had gister ruim 1,5 uur achter het i-net gezeten om mijn verhaal van the westcoast te doen, is het pats-boem weg...

Nou, vandaag maar poging nr. 2... (nu doe ik het maar in 2 delen...).

Ging 24 juni met Planet Perth Tours van Perth naar Broome in 10 dagen. De groep bestond uit 10 mensen, excl. driver. Het was een erg gezellige groep, waarbij bijna iedereen ouder was dan mij. De driver heette Wayne, maar hoe hij het zei, klonk het als Wine. Hij was zo rond de 40 jaar, dus niet zo gek als de meeste.

24 juni:

Werd om 06.40am opgehaald en nadat iedereen was opgehaald, gaan we op weg. We gaan naar Nambung National Park voor the Pinnacles. Een soort van uitstekende rotsen zijn dat. Erg apart, maar wel leuk. Gaan daarna lunchen bij Hangover Bay, bij een strandje. Gaan daarna sandboarden bij een hele hoge en steile zandberg, dat was echt awesome!! Gaan dan naar Kalbarri, waar we eten en slapen.

25 juni:

Gaan 's morgens naar Kalbarri Nat. Park en zien een apostle. Gaan dan naar Coastal Scenery of Natural Bridge en Window's Nature en Z-bend gorge. Laatste 2 zijn outback, de eerste is bij de zee. Gaan daarna naar Shark Bay World Heritage Region, waarbij iemand in de shit is getrapt... Hele bus stinkt meteen natuurlijk. Ik was het trouwens niet...  Bij Hamelin Pool en the Ancient Stromatolis hebben we zonsondergang bekeken en gaan dan naar Monkey Mia, waar we dineren en slapen. Lopen 's avonds daar over het srtand en Wayne vertelt nog wat over de dolfijnen, schildpadden en vissen die daar zijn.

26 juni:

Gaan 's morgens naar het strand voor zonsopgang en de dolfijnen. Wat erg leuk was, was dat de dolfijnen voor ons langs zwommen en hun koppie scheef hielden, zodat we ze recht in de ogen konden aankijken (wij stonden tot onze knieen in het water). Ik was een van de gelukkige die nog vissen aan de dolfijnen mocht geven!! Awesome!! Dan een kleine stop bij Eagle Bluff en hebben een grote stop bij Shell Beach, waar we schelpen zoeeeeken. Naam zegt het al: er is geen zand op dit strand, maar wel schelpen. Zaten hele mooie en aparte bij! Dan naar Coral Bay, waar we eten en slapen. Ben nu dus iedere keer bij het strand, zoals jullie kunnen lezen.

27 juni:

's Ochtends heerlijk gerelaxed op het strand, waar ik natuurlijk ook weer wat schelpen heb gezocht. Maken 's middags een boottocht, waarbij de boot een glasbodem heeft. Kunnen we de vissen en het koraal zien (het koraal heeft niet veel kleur. Is op zich wel mooi, maar niet zo als de Great Barreier Reef). Gaan ook nog op 2 plaatsen snorkelen, tijdens deze boottocht. Gaan eind van de middag naar Exmouth, waar we naar the Shothole Canyon gaan, wat zit in Cape Grand Nat. Park.

28 juni:

Gaan 's morgens naar Visitors Centre, waar we een film bekijken over the Whaleshark. Erg interessant. Kreeg helaas niet de gelegenheid om met deze beesten te zwemmen vanwege te veel wind op de zee (komt nog wel een keer, want the westcoast is mooier en leuker, dus kom hier zeker nog een keer terug!). Hebben 's middags lunch bij sandy Bay (heb weer schelpen gezocht natuurlijk). Dan eventjes weg van het strand: een wandeling bij Yardie Creek Gorge, maar gaan dan weer terug naar the beach, namelijk Turquise Bay, waar ik o.a. weer schelpen gezocht heb haha (ja, dat is mijn nieuwe hobby hier ;) ). Gaan dan naar Giralia, waar we slapen in tenten op een Sheepstation, wat 295 000 ha groot is.

29 juni:

Gaan 's morgens vroeg naar Karijini Nat. Park toe. Een lange rit up through Hamersly Ranges en passeerde towns of Nanutorra en Paraburdod. Geluncht in Tom Price en nadat we in Karijini Nat. Park aankomen, rijden we langs Mount Bruce (1250 m). We kamperen 2 nachten in dit park en we zijn in the outback... Er zijn geen douches...

30 juni:

Gaan 's morgens naar Dale gorge. We zwemmen in Circular Pool. Het water was ijskoud, maar nadat we bij de overkant waren, konden we een warme douche nemen. Daar was namelijk een waterval en dat water was warm, wat naar beneden kwam. We hadden alleen geen shampoo en zeep bij ons haha! ;) Helaas moesten we weer terug zwemmen door het ijskoude water... Gaan dan nog zwemmen in Fern Pool en Fortesque Falls. Gelukkig was het water bij deze 2 lakes warmer. :) Gaan na de lunch naar het Aboriginal Visitors Centre. Was wel leuk. Gaan dan naar Oxers Lookout, Junction Pool, Weano Pool, Handrail Pool en joffre Lookout. Konden nog zwemmen in Handrail Pool, maar had geen zwemkleding meer aan en het water was ijskoud. Was moeilijk om daar te komen: moesten o.a. over glibberige rotsen lopen en met een touw naar beneden / boven klimmen. Hebben 's avonds onze laatste nacht in Dale Gorge Campsite in Karijini Nat. Park.

01 juli:

Zijn vandaag naar Port Headland en Eighty Mile Beach gegaan. Hello beaches, goodbye Outback! ;) Vlakbij Eighty Mile Beach nog wat Kangaroo's gespot. We overnachten bij Eighty Mile Beach en zien hier een awesome sunset!!!

02 juli:

's Morgens relaxen bij het strand en speel nog voetbal, tot de bal onder een auto komt en BOEM zegt. Speel dan nog rugby (yeah, much better :) ). Gaan dan naar Broome, waar we naar Gantheaume Point en Anastasias Pool gaan. Ons hostel is bij Cable Beach (yeah!) en gaan 's avonds met bijna de hele groep naar een pub. Buiten horen we nog een stukje van het concert van Paul Kelly, dat is een very populaire OZ zanger/songwriter.

03 juli:

Laatste gesamenlijke ontbijt met de groep. Ga om 10 uur met de groep naar the city (wat erg klein is) en ga 's middags naar het strand. Eet 's avonds zelfgemaakte aardappelsoep en tiramisu. Wat wel lachen was: Wayne zag Sarah & Carlson nog yoga doen op het strand. We wisten niet eens dat hij op het strand was, haha. Ben 's avonds nog wat wezen poolen, want het was gratis. :) :)

04 juli:

Ben 's morgens weer even in the city en doe 's middags mijn was en lees en schrijf nog wat. Zit 's avonds te kletsen met een paar anderen van de groep (sommige zijn al vertrokken).

05 juli:

Maak 's morgens een camelrit langs het strand. Het was heerlijk rustig op het strand en kreeg veel info over de camels. Erg leuk!! Ga dan eventjes the city in en ga 's middags op het strand liggen. Kijk dan ook zonsondergang en ben blij dat ik nu geen camelrit doe, want waar de camels lopen, staat het vol met auto's!! Dan nog wat gegeten met Jill & Marta. Ga op tijd slapen, morgen er vroeg uit. Slaap deze nacht trouwens in een swag... Erg leuk om te doen!! Gewoon lekker sterren kijken en het is helemaal niet koud.

Dit was part 1. Doe binnenkort part 2, want heb nu geen tijd...