Rondje Tassie part 2

Ben zondag 4 september via Nubeena naar the Coal Mines Historic Site gegaan. Hier een wandeling gemaakt, waarbij ik een gevangenis zag en iets wat ooit een ziekenhuis was. Had hier wel willen wonen, zo met wat bergen en bij de zee. Het was behoorlijk groot en de open haard stond er nog haha! Het waren verder nog wat kleine stukjes muur wat er stond, verder niet veel meer. Zie ook een plek, waar ooit een engelsman is verdronken. Er stond nu geen water in, maar toch raar om zo'n verhaal te lezen over wat er is gebeurd en dan die plek te zien. In gedachte zag ik het wel voor me, hoe het was gegaan. Toen de engelsman erin was gevallen, was er ook een vrouw ingevallen, maar zij heeft de val overleefd.

Ben daarna via Koonya en Copping naar Coles Bay, waar ik de enige ben, die in het hostel overnacht!! Eet fish & chips in het cafeetje met een koppel uit Melbourne. Krijg nog een biertje van hun. Was erg gezellie. Eet dan in het hostel nog wat icecream (lag in de vriezer en aangezien ik de enige gast was, nam ik gewoon maar wat) en zat nog bij de open haard, ga dan slapen.

Maandag 5 september

Ga 's morgens naar Binalong Bay, waar ik 's middags aankom. Ga naar het strand bij Bay Of Fires en dat is echt een waanzinnig mooi strand!! Witte zand, helder blauw water en aan de zijkant nog wat rotsen en ook nog groen verder. Als ik 's avonds in het hostel ben, in St. Helens, blijk ik weer de enige gast te zijn. En daar hing een top 10 mooiste stranden van de wereld. Blijkt Bondi Beach (bij Sydney) op nr. 3 te staan en Bay Of Fires op nr. 2!! Tja, nu kan ik wel begrijpen dat het zo'n mooi strand was. Heb trouwens ook weer hele mooie schelpjes gevonden!! Zit 's avonds wat te lezen en te schrijven, ga dan slapen.

Dinsdag 06 september

Als ik 's morgens net vertrek, rij ik bijna een adelaar aan! Hij zat links in de berm en vliegt plotseling richting de weg. Er zitten gelukkig goede remmen op de auto! Ik rijd dan naar launceston, alleen voor wat boodschappen. Dat is iets goedkoper in een grotere stad, dan in kleine dorpjes, aangezien ze daar geen concurrenten hebben in de kleine dorpjes. Verder haat ik het om weer in zo'n grote stad te zijn, dus besluit door te rijden naar George Town. In the Lonely Planet staat dat daar een hostel is. Nu moet ik er wel bij zeggen, dat in Tassie er heel weinig hostels zijn!! In Hobart en Launceston zijn er wel een paar, maar verder in een paar plaatsen waar er een is. Blijkt diegene in Georgetown niet meer te bestaan!! Gelukkig wisten ze bij het informationcentre een hostel, maar die zat in Bridport. Vond ik niet erg, want ik wilde niet in Launceston. Blijkt die in Bridport maar 16 dollar te zijn en bij het strand!! 's Avonds zitten kletsen met een vrouw uit OZ, die daar in de buurt wil gaan wonen. Kan ik wel begrijpen, het was best een relaxed plaatsje en het is bij het strand, altijd wel even lekker om uit te waaien.

Woensdag 07 september

Besluit 's morgens om 9 uur nog de was te doen. Moet eigenlijk om 10 uur uitchecken, maar nadat ik uitgekletst ben met een vrouw die daar op vakantie is en nadat mijn was eenmaal is gedaan (en weer terug in the backpack is), ga ik om 11 uur uitchecken en op pad.

Ga terug richting Georgetown en dan naar the Batmanbridge. Ga dan langs het water rijdend op weg naar Stanley. Klein plaatsje en ja hoor, heb weer een kamer voor mezelf!! Dan loop ik The Nut. Het is bergje op (als ik later naar beneden loop, merk ik pas hoe steil het was) en heb uitzicht op het plaatsje Stanley en kan ook de zee bekijken. Daar bovenop de rots loop ik wat rond en zie ook een beetje rondom liggende plaatsen liggen. Zie vanaf the Nut nog zonsondergang, wat erg mooi is om te zien. Jammer dat er geen wolken waren, dat had de lucht misschien nog een beetje verkleurd. Ga 's avonds nog wat lezen en ga dan slapen.

Donderdag 08 september

Vanaf Stanley rijd ik naar Cradle Valley. Kom rond 03.30uur in het hostel aan en ga 's middags wat relaxen. 's Avonds schrijf ik wat en ga op tijd slapen.

Vrijdag 09 september

Vertrek uit het hostel om 09.15am. Parkeer de auto bij een hotel en wil een wandeling maken. Zie een walibi en gaat rustig op een bruggetje, midden op de weg zitten. Ik blijf stil staan en bekijk hem, en hij gaat even later weg de bosjes in. Ik loop naar the Knyveth Falls (of zo). Ik loop een beetje langs de rivier en het is eigenlijk niet zo bijzonder om te zien. Doe dan nog een stukje van de Dove Lake Track en dat is echt mooi daar! Heel veel groen en een stukje van de rivier ook. Die track heb ik niet helemaal gelopen, omdat die 2 tot 3 uur duurt en als iets langer dan 2 uur duurt, moet je je naam melden in een boek bij the visitorscentre. Wel handig op zich, want dan weten ze of je al terug bent (dat moet je namelijk melden). Ik had geen zin om eerst weer naar het visitorscentre te gaan om te melden dat ik die track ging doen en daarnaast begon het ook nog eens te onweren! Jaja, eerste dag regen in Tassie! Ben daarna richting Strahan gereden. Ook hier had ik een kamer voor mij alleen!! Dus weg uit de bergen (Cradle Mountain) en weer in een klein dorpje. Ben rond 04.30pm in Strahan en klets met een koppel, die ik nu voor de derde keer in een hostel tegenkom. Ze waren ook in Cradle Valley en Stanley, toen ik die nacht er was. Wel grappig & toevallig, maar ook wel begrijpelijk, omdat er verder niets anders in de buurt is (ja, hotels en motels, maar dat is iets te duur). Verder lees ik 's avonds weer wat, want het zijn behoorlijk spannende boeken. Wel gewoon lekker Nederlands (het zijn 4 boeken en eigenlijk 1 heel lang verhaal over een paar kinderen die opgroeien).

Zaterdag 10 september

Rijd vandaag van Strahan terug naar Hobart. Maak onderweg heel veel fotostops en nog een korte wandeling naar Franklin River. Kom rond 05.30pm aan in Hobart en maak wat te eten klaar en klets 's avonds met mijn 2 kamergenoten.

Zondag 11 september

Maak vandaag een "klein" rondje met Katrin, een van mijn kamergenoten.

Maak weer heel veel fotostops (jaja, ik lijk wel een Jappie met die camera van mij) en zie onderweg nog 2 kangaroos voorbij jumpen en zie ook nog een Echidna lopen! Eerst een beetje rennend, dan stil zittend, bij een bosje. Zie voor de rest niet levend wild meer (oh ja, wel een heleboel koeien, paarden en schapen). Maak ook nog een wandeling bij wat Sculpture beelden, erg leuk om te zien. Was ook op z'n Ozzies: Adelaars, Koeien drijven (te paard), Aboriginals, Otter, Slang, Kangaroos en zo. Kwam 's avonds weer bij het hostel aan en zit nu ('s avonds) dus even te i-netten. Want ja, ik moet toch even mijn verslag typen en het is momenteel nog gratis!! Normaal kost het 10 dollar per uur(!!), erg duur dus, vandaar dat Linda mooi profiteert van het gratis i-net. Nu had ik ook kunnen wachten tot morgen (maandag) en bij de bibliotheek kunnen gaan i-netten, want daar is het ook gratis, maar voor maar een half uurtje. Veel te kort dus, voor mijn verslag.

Ik heb dus al gezegd dat Tassie bergachtig is, veel groen heeft en er weinig mensen wonen. Het rare met de snelwegen hier, is dat de snelwegen ook door dorpen gaan en dan moet je dus je snelheid aan passen van 100km naar 60km en als je dan nog bij een Schoolzone komt, moet je 40km gaan rijden. En als je het dorpje uit bent, mag je weer gewoon 100 rijden. Soms kan je niet harder rijden dan 35km, terwijl je niet in een dorpje bent, maar dan ben je in berggebied en soms zijn de bochten zo scherp, dat je dus gewoon niet harder kan rijden. Maar er zijn ook stukken dat het allemaal rechtuit is en dus: gas en gaan!

Helaas neem ik morgen (maandag) afscheid van Cloud. Ja, moest vrienden met de auto worden, dus besloot hem Cloud Corolla te noemen. Reden: Het is een Toyota Corolla en heeft een witte kleur. En trekt door het hele (ei)landje. Ondanks dat ie 1 keer niet wilde starten en de sleutel een keer gebroken was, heeft ie verder mij gebracht waar ik heen wilde. Alleen hij drinkt erg veel!!!! Het was maar goed dat het geen alcohol was, want anders slingerde hij nog over de weg ook!! ;-)

Verder blijf ik tot woensdag in Hobart en vlieg woensdagmiddag naar Melbourne. Ik wil daar voor een dagje blijven en dan voor 2 dagen naar Ballarat gaan (zo'n 1,5 uur van Melbourne vandaan). Daar is een klein plaatsje, waar ze leven, zoals ze leefden in 1800. Ook qua kleding en zo, lijkt me erg leuk om dat te zien. Als ik daar niet heen kan, blijf ik een paar dagen in Melbourne. Dan ga ik naar Sydney en me voorbereiden om richting Thailand te gaan. Daar nog 2 weekjes en dan is het tijd voor mij om weer naar NL te vliegen.

Dit was het nu voor eventjes.