Kangaroo Island

Ben 19 januari naar Kangaroo Island geweest en Kangaroo Island is half zo groot als NL en verder erg heuvelachtig.

Dag 1 (19 januari):

's Morgens half 9 werd ik opgehaald bij het hostel. Wat bleek: zat er een Nederlands meisjein het hostel, die ook meeging, blijkt zij uit Amstelveen te komen en met oud & nieuw zaten we beiden in hetzelfde hostel!! We hadden elkaar niet eerder gezien. Maar afijn, we gingen eerst snorkelen in Port Noarlunga. Erg leuk om de vissen te zien (er waren er erg veel), maar er waren verder niet veel bijzondere vissen (zag 1 zwart/witte en verder waren ze allemaal zilver). Daarna was het tijd om te gaan lunchen en we hadden een barbie bij iemand in de tuin. Mjammie!! Toen was het tijd om te surfen. We kregen eerst uitleg, maar hier legden ze het heel anders uit, als dat ik van Fletch geleerd had. Maar het surfen zelf was niet zo, want er waren teveel mensen op 1 klein stukje en iedere keer stond een Franse vrouw voor me. Ging het net zo goed, moest ik van mijn surfplank springen, omdat ik anders tegen haar aan zou knallen. De bbq en het surfen was trouwens in Middleton. Dan was het tijd om met de boot te gaan. En ja... we zagen dolfijnen!!! :D Ze waren heel dicht bij de boot. Maar echt schitterend om ze zo van dichtbij te zien!! Op Kangaroo Island aangekomen moesten we eerst 3 uur (!) rijden voordat we bij onze slaapplaats waren. Dus toen we daar aankwamen, gingen we maar meteen aan het diner beginnen. althans, ik niet. Ik vroeg wat ik kon doen, maar er viel niets meer te doen (ben het daarom als laatste gaan vragen hehe), dus besloot ik maar te gaan douchen. Dan het diner: we aten een soort van spaghetti met broccoli, ui, paprika en het vlees was echte kangaroe vlees (en dat smaakt best lekker!!). Als toetje hadden we chocoladetaart, ook erg lekker haha. :) 's Avonds ben ik nog rond gaan lopen en zag een possum in een boom, daarna ben ik gaan slapen (het was ook rond half 10 dat we pas gingen eten).

Dag 2 (20 januari):

's Morgens gaan we naar Flinders Chase Natural Park om de Remarkable Rocks te bekijken en dan de zeehonden (zien er erg lief uit!). Dan besluiten Joni en ik samen een wandeling te maken en zagen onderweg nog walibies. Zien er erg schattig uit, zo klein). Dan hebben we daarna een lunch bij een strandje en gaan 's middags luieren op Snelling Beach (een strandje 15 minuten daarvandaan). Als we daarvan weggaan, gaan we weer terug naar onze "huisje" (het is eigenlijk een omgebouwde schaapshed), waar we gaan dineren. Dit keer gewoon pasta. Na het eten hebben we ongeveer 2 uur de tijd, dus ga ik met een aantal Shithead spelen (dat is een kaartspel). Dan is het tijd om naar de pinguins te gaan. Onderweg naar de pinguins zien we veel walibies en possums langs de weg (ik heb het over levende, maar hier zie je af en toe ook dode aangereden kangaroes en walibies liggen), dus dat was erg oppassen geblazen, maar gelukkig niets geraakt. We zien de pinguins inderdaad op wat rotsen zitten en ze maken ook nog geluid. Dat geluid maken ze als waarschuwing of om te horen waar de anderen zitten. Als we daar vandaan gaan en weer thuis komen, gaan we nog even bij het kampvuur zitten en marsmallowen. We horen nog een raar geluid, wat een possum maakte en we hoorden een koala (dat geluid lijkt wel van een varken). Die koala hebben we nog na het eten in een boom gespot, dus we wisten dat er 1 zat.

Dag 3:

Gaan deze dag eerst naar het Kelly Hill Conservation Park (is vernoemd naar een paard Gay kelly ofzo), waar we de Hanson Bay wandeling hebben gemaakt. Ook hier hebben we walibies onderweg gezien. Na de wandeling (9 km), terug naar onze "schaapshed" om te lunchen en tassen in te pakken. De lunch was (weer) een barbie en als we na de lunch alles schoongemaakt hebben en spullen ingepakt is het tijd om te gaan. Nee, nog niet naar OZ, want we gaan eerst sandboarden in de Little Sahara. Dat is echt heel gaaf om te doen!! Ik probeerde eerst met Anja te zitten op een board, maar dat was geen succes. Toen even staand geprobeerd. Het is net als snowboarden, alleen ga je recht naar beneden en moet je niet van links naar rechts gaan, zoals bij snowboarden. Het was erg steil, maar erg geweldig om te doen. Helaas hadden we niet veel tijd, want het was al snel tijd om te gaan. Gaf mijn rugtas aan Brett en ik pakte snel een bodyboard en ging op mijn buik op de board naar beneden. Scheelde me weer lopen haha. ;) Daar vandaan gingen we naar Seal Bay Conservation Park, waar we (inderdaad) de zeehonden hebben zitten bekijken. Zo leuk! Er waren nu ook wat pups, erg schattig!! :) Helaas was het daarna tijd om terug naar OZ te gaan, dus weer met de boot. Helaas waren er nu geen dolfijnen. :( 's Avonds rond 9 uur was ik bij mijn hostel en ging met mijn spullen en al de bar in. Zie je het voor je? Maar het moest wel, want die bar hoorde bij het hostel en die ingang was de enige die nog open was. Heb die avond niet veel meer gedaan.

Ben nu nog een aantal dagen in Adelaide en vertrek de 25e naar Alice Springs. Ik doe dat met een tour (heb waarschijnlijk de zelfde chauffeur als die ik met de Great Ocean Road had) en duurt 7 dagen. De dag nadat ik in Alice Springs ben aangekomen, vlieg ik met het vliegtuig richting Cairns. Daar zal ik, denk ik, mijn volgende verhaal typen.