Great Ocean Road

De Great Ocean Road in het kort!

Dag 1:

Eerst naar Bell Beach, waar onder andere de film Point Break is opgenomen. Erg mooi strand! :) Dan stoppen we bij het begin van de Great Ocean Road, en groot bord staat daar! Dan hebben we een stop bij koala's! Er was er zelfs een met een kleintje op d'r rug. Zo lief!! :) Dan nemen we een kijkje bij Kenneth River, een strandje. Daar gaat onze chauffeur Tim (alias Chip) proberen te surfen, maar het lukt niet erg, want het is erg druk. Dan de Cape Patton Lookout (mooi uitzicht) en dan naar Apollo Bay. Hier heeft Kylie Minogue een huis (dit voor de geinteresseerden) en hier hebben we geluncht: fish & chips (de vis is trouwens haai, wat lekker was). Dan een wandeling door het regenwoud. Erg mooi en zag aparte dingen (zoals wortels van bomen die in de "lucht" bijeen kwamen)!! Dan The Twelve Apostles (op de eerste plek zien we er 2 van de 12). Dan hebben we diner: mexicaans. 's Avonds weer terug gegaan naar The Twelve Apostles, want we gaan pinguins bekijken! We waren met een groep van 20, maar ik en 3 andere hebben het inderdaad gezien, de rest zat in de bus (die vonden het te koud, het waaide alleen maar een beetje). Ik zag ze uit de zee komen en hoe ze het strand opliepen! Leuke beestjes!! :) Verder niet veel meer gedaan deze dag.

Dag 2:

Eerst kangaroes en koala's gespot. Zijn daarna naar Loch ard Gorge geweest (hierbij is een lovestory, vertel ik later nog wel) en dan naar London Bridge (is in 1990 afgebroken. Een getrouwde man ging vreemd met zijn collega en is van het eiland gered (samen met die collega). Hij ging snel naar Melbourne, naar zijn vrouw. Maar die was al weg, ze had het al gezien op tv). Vervolgens naar Grotto en daarna bekijken we de Bay Of Martrys en dan Bay of Islands. Dan lunchen we bij Tower Hill, waar ook koala's zijn en emoes. Als we daarvan wegrijden, steekt er net een koala over. Erg leuk gezicht (nee, we hebben hem niet geraakt, ondanks dat ik een "koalakiller" ben). Dan gaan we naar Grampians en kijken daar een film over hoe de natuur ontstaan is, als je er in gelooft (vertel later wel waar de film over ging) en maken een flinke wandeling (een rotsachtig gebied omhoog klimmend). Loop samen met 2 meiden de hele weg voorop en wachten een tijd bij het eind voor de anderen. 's Avonds hebben we een barbie (bbq) en ga nog wat kletsen met andere, dan slapen.

Dag 3:

Gaan eerst naar een veld vol kangaroes, waarbij er zelfs 2 vechten! Dan naar The Balconies (mooi uitzicht), dan naar MacKenzie Falls en Broken Falls (schitterende watervallen).Dan lunchen bij The Arapiles (een berg, die in de top 10 van de klimrotsen ter wereld staat). Dan stoppen we nog bij een supermarkt en een meisje koopt de Woman's Day, omdat daar het verhaal van Brad Pitt en Jennifer in staat. Iedereen wil hem lezen en zelfs Tim de buschauffeur. Tja, we waren met ongeveer 20 mensen, waarvan alleen de buschauffeur een man was en 1 jongen was in de groep (met z'n vriendin). Zie je het voor je: een bus vol meiden die de hele tijd over Brad Pitt praten haha. :) Kwam eind in de middag aan in Adelaide. Zit weer in Cannon St. hostel, daar hebben ze 's avonds gratis warme appeltaart. Mjammie!! :)